Google Shopping specialist

specialist-google-shopping

De Google Shopping specialist = de key naar online succes voor je webshop. Vandaag de dag zijn er duizenden Nederlandse webshops. In het huidige tijdperk kopen namelijk steeds meer mensen hun producten online. En om van je webshop dan een succes te maken, is het een absolute aanrader (lees: must) om Google Shopping in te zetten. Daarvoor leggen we in dit artikel eerst kort uit wat Google Shopping precies inhoudt en vervolgens gaan we wat dieper in op een aantal voordelen van deze krachtige tool.

De voordelen van een Google Shopping specialist

  • Jouw producten bovenaan in de zoekmachine
  • Direct meetbare resultaten
  • Specifieke targeting mogelijkheden voor jouw doelgroep

Wat is Google Shopping?

Google Shopping management biedt webshops de mogelijkheid om hun producten direct te tonen bij bepaalde zoekopdrachten van potentiële kopers. Zo ziet de consument direct een afbeelding van het product met de daarbij horende prijs. Voor de consument is Google Shopping is een tool waarbij producten van webshops met elkaar vergeleken kunnen worden. Met deze vergelijkingstool kom je met je producten hoog in de zoekmachines terecht. Vervolgens kunnen de mogelijke klanten direct doorklikken naar jouw webwinkel.

Google Shopping bestaat uit een organisch gedeelte, waarin je producten worden getoond zonder dat je hiervoor hoeft te betalen wanneer er op wordt geklikt. Daarnaast is het mogelijk om de producten die je verkoopt extra onder de aandacht te brengen door Google Shopping in te zetten via Google Ads. Via Google Ads kies je er voor om tegen betaling je producten direct bovenaan de zoekresultaten te tonen en betaal je vervolgens via het kost per klik principe.

google-shopping-specialist

Voordelen van een Google Shopping specialist

Waarom zou je voor je webwinkel een Google Shopping specialist nodig hebben? We zullen nu enkele belangrijke voordelen bespreken, zodat je hopelijk enthousiast wordt voor dit concept.

Meer verkeer naar je website
Tegenwoordig kopen mensen veel producten in webshops en ze gebruiken vaak zoekmachines om bij die webshop terecht te komen. Met je webshop ben je dus voor een groot deel afhankelijk van de zoekmachines. Wanneer je gebruikmaakt van Google Shopping dan krijg je sowieso meer verkeer naar je website. Dit is uiteraard een positief punt. Hoe meer mensen je webshop bezoeken, hoe groter de kans dat ze producten bij je afnemen. Het is dan ook belangrijk om je webshop goed in te richten, zodat het voor klanten aantrekkelijk wordt om iets bij je af te nemen.

De juiste doelgroep
Een ander voordeel van de tool is dat je daarmee gemakkelijk de juiste doelgroep kunt bereiken. Dit is namelijk volledig afgesteld. Het punt is namelijk dat het fijn is om meer websiteverkeer te hebben, maar tegelijkertijd zoek je ook naar consumenten die daadwerkelijk een product bij je afnemen. De kwaliteit van de leads zijn dus beter wanneer je gebruikmaakt van een Google Shopping specialist om dit zo efficient mogelijk in te zetten.

Inzicht in je prestaties
Een ander voordeel van Google Shopping is dat dit inzicht in prestaties geeft. Het gaat namelijk gepaard met een handige tool en deze slaat allerlei verschillende relevante statistieken op. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan het aantal klikken op een specifiek product uit je webshop. Tegelijkertijd kun je ook zien hoeveel mensen daadwerkelijk het product hebben gekocht. Dergelijke prestaties geven je de mogelijkheid om bepaalde zaken aan te passen.

Verhoogde merkbekendheid
Google Shopping resulteert ook in een verhoogde merkbekendheid. Het is dus ook een goede investering op de lange termijn. Mensen doen graag zaken met een gerenommeerd merk. Vaak besluiten consumenten of bedrijven om vaker een product af te nemen bij tevredenheid en een verhoogde merkbekendheid. Het zorgt namelijk ook voor een vertrouwensgevoel.

Hulp nodig van een Google Shopping specialist?

Om optimaal te kunnen profiteren van de functies, is het van belang om enige kennis van de tool te hebben. Wij hebben ervaring met deze tool en kunnen je dus ook helpen. In de eerste plaats kunnen wij ondersteuning bieden. Tegelijkertijd is het ook mogelijk om vrijwel alles aan ons uit te besteden. Wij kunnen dan de gehele campagne opzetten. Daarmee vergroot je de kans op succes. Wij hebben veel ervaring en weten altijd de juiste strategie in te zetten.

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Wat is de Metaverse en wat kun je ermee?

Het zal de meeste mensen niet zijn ontgaan: de Metaverse is hot….

LinkedIn advertentie

LinkedIn is het grootste professionele netwerk ter wereld. Het is dan ook…

Pinterest Adverteren

Pinterest adverteren: de kansen. De concurrentie online is tegenwoordig groot en daarom…