Adverteren op LinkedIn is tegenwoordig zeer populair en het brengt verschillende voordelen met zich mee. LinkedIn is namelijk een serieus platform waar veel hoogopgeleide professionals staan ingeschreven. Wil jij graag adverteren op LinkedIn, maar weet je niet precies hoe je ermee moet beginnen? Of wil jij dit volledig uit handen geven aan experts? Dan helpen we je graag verder. We kunnen LinkedIn voor verschillende doeleinden inzetten. In dit artikel bespreken we enkele van die doeleinden.
De voordelen van adverteren op LinkedIn
- Snel vacatures vullen
- Kwalitatieve leadgeneratie
- Grotere naamsbekendheid
Het vullen van vacatures
In de eerste plaats kunnen wij je helpen met het vullen van de vacatures. We hadden het er in de inleiding al even over: LinkedIn is een plek waar veel capabele professionals zoeken naar een nieuwe uitdaging. Daarbij kun je denken aan mensen die net klaar zijn met de studie en nu hun kansen op de arbeidsmarkt willen beproeven. Daarnaast zijn er natuurlijk ook mensen die graag een nieuwe uitdaging in het leven zoeken. Voor je bedrijf is het van belang om capabele mensen voor een vacature te vinden. Daarom moet de vacature ook van een goede kwaliteit zijn en goed in het zicht van de vele werkzoekenden. Wij kunnen je bij dat gehele proces begeleiden. We kunnen ondersteunen, maar ook alles voor je uit handen nemen.
Leadgeneratie
Wij kunnen ook een aantrekkelijke LinkedIn advertentie voor je maken om zo meer leads te genereren. Als bedrijf is het van belang om leads te hebben. Bij leadgeneratie wordt er een aantrekkelijke advertentie gemaakt om zo mogelijke klanten enthousiast te maken voor je diensten of producten. Een lead is dus een mogelijke klant. Middels adverteren op LinkedIn kun je bedrijven of consumenten enthousiast maken. Het is dan belangrijk om een prikkelende advertentie te schrijven en juist daar zijn wij een expert in. Je hebt namelijk een beperkte ‘space’ en het is van belang dat deze praktisch wordt ingezet om het beste uit de advertentie te halen.
Berichten sponsoren
Op LinkedIn is het ook mogelijk om berichten te plaatsen op de LinkedIn-pagina. Dit is in eerste instantie gratis, maar voor meer exposure is het aan te raden om de berichten te sponsoren. Dit moet echter wel op een tactische manier gebeuren, zodat je er als bedrijf ook echt profijt van gaat hebben. LinkedIn stelt je in staat om analyses en dergelijke te verrichten. Voor een leek is dit allemaal vrij ingewikkeld, maar gelukkig kunnen wij je daarmee helpen. Op die manier komt je sponsorgeld helemaal tot zijn recht en dat is een fijn uitgangspunt.
Adverteren op LinkedIn: Conclusie
Hierboven hebben wij enkele zaken besproken, maar uiteraard kunnen wij je met nog veel meer zaken van dienst zijn. Wij zijn een enthousiast online marketingbureau met veel expertise als het gaat om online adverteren. We kunnen je niet alleen ondersteunen bij LinkedIn, maar ook bij Google Ads, Facebookpromotie en ga zo maar verder. Mocht je enthousiast zijn geworden, dan kun je vrijblijvend contact met ons opnemen en dan bespreken wij graag de mogelijkheden. Wil je liever zelf aan de slag? Lees dan de blog: LinkedIn advertentie plaatsen.